Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Zorg voor de kwaliteit van de zorg verschijnt naar aanleiding van het emeritaat van Professor Paul Quaethoven. Zonder hem zou de zorg voor de kwaliteit van de zorg vandaag in Vlaanderen niet het niveau hebben bereikt dat uit dit boek blijkt. Paul Quaethoven heeft een groot deel van zijn academische leven besteed aan het creëren van gevoeligheid en aandacht voor de kwaliteit van de gezondheidszorg - bij zorgbeoefenaars, bij zorginstellingen, bij de overheid en bij het ruime publiek - en aan het daadwerkelijk helpen realiseren van steeds betere zorg. Hij is de vader van Kwadrant, een managementmodel voor zorgexcellentie, van Navigator, een systeem van klinische performantiemeting en van Delta, een instrument voor de meting van de ervaringen van medewerkers en klanten van het gezondheidszorgsysteem.Dit boek heeft niet de ambitie een volledig overzicht te bieden van het thema "kwaliteit van zorg" vandaag in Vlaanderen. Wel tekent het een actuele staalkaart vanuit verschillende domeinen van de zorg en vanuit verschillende invalshoeken. De auteurs zijn zielsverwanten van Professor Paul Quaethoven, vrienden, mensen die bezig zijn met kwaliteit van zorg, en mensen die gewoon dit boek zijn binnengewandeld. Voor Professor Paul Quaethoven dient - terecht - de zorg voor de kwaliteit van de zorg in Vlaanderen zich in te schrijven in wat internationaal gebeurt. Daarom kijkt ook dit boek ruimer dan alleen naar Vlaanderen.Het boek biedt een grote diversiteit aan taal en stijl, aan thema's en standpunten, aan ideeën en inzichten. Iedere bijdrage met één trefwoord samengevat gaat dit boek over accreditering, beleid, communicatie, de hoofdgeneesheer, klinische paden, de prijs van kwaliteit, maakbaarheid, medewerkersbeleid, medisch specialisten, ouderenzorg, patiëntenrechten, preventieve zorg, stuursystemen, thuiszorg, verantwoording, verpleegkunde en vrijwilligerswerk. Alles geschreven vanuit ervaring en deskundigheid en vanuit een herkenbare betrokkenheid bij het centrale thema: kwaliteit van zorg.
Hygiene. Public health. Protection --- Sociology of health --- Organization theory --- Kwaliteitszorg ; gezondheidszorg --- Medical care --- Kwaliteitszorg --- Quality control. --- gezondheidszorg --- #GBIB:CBMER --- #SBIB:316.8H30 --- #SBIB:35H511 --- Academic collection --- 601.51 --- accreditering --- bejaardenzorg --- communicatie --- gezinszorg --- human resources management --- klinische paden --- kwaliteitsbeleid --- kwaliteitszorg --- management --- motivatie --- patiëntenrecht --- patiëntenzorg --- preventie --- verpleegkunde --- vrijwilligerswerk --- ziekenhuis --- zorgsector --- 601.5 --- bejaardentehuis --- communicatie (leesbaarheid) --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- klinisch paden (zorgpad) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- personeelsbeleid --- verpleegkwaliteit --- vrijwilligerswerk (voluntariaat) --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- Gezondheidszorg in België --- (zie ook: geriatrie) --- gezondheidszorg. --- Gezondheidszorg. --- Quality control --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
De auteurs laten zich reeds vele jaren in met praktijkbegeleiding van (beginnende) docenten. Wat zij uit hun gevarieerde ervaring, uit actieonderzoek, uit studie en uit veelvuldige gesprekken als globale visie terzake hebben ontwikkeld, leggen zij nu aan belangstellenden in Vlaanderen en Nederland voor. Zij richten zich in eerste instantie tot docenten, leidinggevenden en onderwijsbegeleiders van het hoger onderwijs. Dat betekent geenszins dat praktijkbegeleiding in haar onderscheiden vormen enkel van nut zou zijn voor dat onderwijsniveau en niet voor het basis- en secundair onderwijs. Zij hopen trouwens dat het boek ook daar zijn weg mag vinden. Praktijkbegeleiding is voor de schrijvers een overkoepelende term. Hij dekt werkoverleg, mentorschap, collegiale consultatie, coaching, supervisie en intervisie. Die werkvormen willen zij zorgvuldig onderscheiden zien. Dat is, zo menen zij, van kapitaal belang voor een in alle opzichten zo verantwoord mogelijk operationaliseren en praktiseren van praktijkbegeleiding.
Coaching. --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing. --- Algemeen. --- lerarenbegeleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- onderwijspraktijk --- onderwijskwaliteit --- praktijkbegeleiding --- leerkrachten --- competentieontwikkeling --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pedagogie --- #PBIB:2004.3 --- #PBIB:gift 2004 --- #PEDA *1.112.4 --- #PEDA *1.133 --- Coaching Coaching --- Enseignement Onderwijs --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Formateurs Opleiders --- Formation des formateurs Vorming van de opleiders --- Mentorat Mentorschap --- Qualité Kwaliteitszorg --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Doceren --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbegeleiding --- docentenbegeleiding --- hoger onderwijs --- kwaliteitszorg --- professionalisering --- 450.7 --- leraren --- onderwijs --- 458.1 --- 481.7 --- Coaching --- Docentenbegeleiding --- Ethiek --- Hoger onderwijs --- Intervisie --- Kwaliteitszorg --- Mentoren --- Onderwijsbegeleiding --- Onderwijsmanagement --- Supervisie --- Werkoverleg --- coaching --- intervisie --- lerarenopleiding --- mentoraat --- onderwijsbegeleiding --- supervisie --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- 489.4 --- docenten --- docentenbegeleiding (ler) --- 371.213 --- Begeleiding --- Onderwijs --- Samenwerking --- 371.12 --- 482 --- 489.59 --- Leraren hoger onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- kwaliteitsbewaking (audit) --- leerkracht --- leerkrachtenopleiding --- D120262.jpg --- Larenbegeleiding --- beroepsvervolmaking --- functioneringsgesprek --- kwaliteitsbewaking --- pedagogiek --- #gsdbP --- 371.35 --- 371.22 --- 658.37 --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Organisatie - Management --- Leraren --- Stages --- Kwaliteit --- Professionalisering --- Doceren --- 371.21 --- Leraar --- Stage --- Mentor --- Directie --- Taalonderwijs --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Pedagogie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|